Fruity Strawberry Heart

Wednesday, July 7, 2010

sabtu punya xtvtt

times being viewed by blogwalker
alamak......sabtu punya entry baru nk publsh ari ni ke radzita????alaaaa....nk buat mcmanakan,kesibukan melanda diri..pg g skoll,ptg g skoll.blk umah dh maghrib.....penat dh smpi tahap maksimum...
wlubgmanapun...terupdate gk le blog sya ni...nasib x bersawang...


sabtu yg lps.....besttttttttttttt sgt.nk tau apa dia????begini citernyer...sya dn kaum kerabat ( mak sedara pak sedara n sepupu2 ) tlh mengadakan xtvt menumbuk emping.....ada sesiapa yg xtau emping 2 apa???let me tell u olls hehehehe...emping 2 adalah padi yg digoreng kemudian ditumbuk sampai lenyek...sedap dimakan dgn kelapa atau gula merah.........
memang meriah giler le acara mengemping 2..bknnyer apa,kami ni dh lama x berkumpul ramai2.yelah sejak masing2 dh berkeluarga dn ada kerjaya sendiri,kami dh jarang dpt jumpa.klu jumpa pun time raya n kenduri kendara je....wlupn x semua sepupu sya dpt dtg tp yg ada cukup menggamatkan keadaan....

makanan yg di masak pun seeeeeeeeeeeedap sgt!!!semua otai2 yg masak ( al-maklumlah kami yg muda2 ni x mahir nk masak mkanan org pahang ni )antara menu ari 2 yelah:-

1) gulai tempoyak patin
2) masak budu ( mkanan org pahang )
3) sayur keladi

apa kata kita biar gambar yg bercerita.....





 
                                         ni masa kami tgh menumbuk emping

             makan time!!!!!!!!!!!!semua dh kelaparan....juadah tghari ni semua disediakn       oleh makcik2 ku!!

                                                     gulai tempoyak patin...........


                                                        masak budu ( best...special from maklong)

                                            masak keladi!!!!juga terbaekkkkkkkkk punya

           pompuan gedix...hahahahaha.....ni lh antara sepupu sepupu yg paling rapat dn sentiasa bersama saya




opppppppsssssssssss abah sapa ni????????hahahaha..abah dh kepanasan.penat kejar cucu2


sebahagian dr sepupu2 sya yg amat2 close antara satu sama lain.....peace no war ye u olls


inilah wajah kesayangan kami semua!!!!!tp...kesian tok..beberapa hari sblm 2 dia jatuk kt umah my makteh...abis berdarah muka n pipi........

to all my cousin................................korang memang best!!!!semoga hubungan kita akan bertambah erat bagai aur dgn tebing!!!!!

gambar byk dkm fb............

4 comments:

  1. sodapppnye gulai tempoyak ikan patin tu...

    ReplyDelete
  2. patin dgn keladi tu mmg terbaek.. fevret akak..

    ReplyDelete
  3. inn memang sodap inn...sehingga menjilat jari.....

    ReplyDelete
  4. 2lh k.ams....ni semua mak sedara yg masak...al-maklumlah air tgn org tua ni kan best.....

    ReplyDelete