Fruity Strawberry Heart

Saturday, June 11, 2011

baru sehari....

times being viewed by blogwalker
assalamualaikum....salam siaran di hari sabtu......apa xtvt anda semua ari ni......sy???emmmmm...ari ni duk buat operasi lipat baju n kemas umah...ptg2 sikit kang nk blk umah my parents....mlm ni n esk ada kenduri sedara kt kg 2...soo atas arahan PN HJH. SHARIFAH RADZIAN BT SYED MANSOR a.k.a mama sy yg tersayang,kenalh sy menghadirkn diri......eiiiiiii...dh le mlm ni final AF kn.....rasa mcm malas je nk g.....tp kang klu x g kang mengamuk pulak mama....dia klu dh mengamuk....,,

acctually nk cite pasal smlm....ce cite ce cite....mcm ni ceritanya,smlm sy basuh baju.byk gak le bajunya.iyelh dh duk kt kemaman je dh 2 ari.campur dgn baju yg x sempat nk di basuh sblm g ari tu,jd byk gak le.....

soo smlm sy pn terus masukkn baju dr dlm beg ke dlm mesin basuh.dh x tgk dh.sbb memang tau semua baju dlm beg 2 kotor...jd buat apa nk tgk2 lg kn...hehehehe...dh siap masuk 2,sy pn mula le proses membasuh baju...mesin basuh sy ni x fully automatik ye....( hubby x suka yg automatik ).pas masuk kn air n sabun sy pn mulalh basuh...dlm 2 minit mcm 2,sy dgr bunyi something....ishhhhhhhh.....apa ke bendanya yg berbunyi 2????sy biarkn lg....sambil2 tu duk sapu sampah...makin lama,makin kuat pulok bunyinya....


sy pn x sedap hati....matikan mesin basuh,chek...tgk2.............................






ni lh bendanya....charger hp!!!!!!!!
adusssssss.....dh le bateri tgl 1 bar je.....kang klu hubby call mcmana.....tension btl rasanya....pelik gk mcmana charger 2 blh termasuk dlm beg baju kotor???adakah en hubby yg punya angkara???????????

bila sy cite kt mama...dia ckp apa tau.." eleh mama x heran le klu awk termasukkn charger dlm mesin basuh.ingat x dulu apa yg awk pernah masukkan dlm mesin basuh"

 korang nk tau apa yg pernah sy masukkan dlm msein basuh?? jeng jeng jeng

*
*



*



*


*


ni le bendanya TUKUL


lawakkan....sy pn xtau mcmana tukul 2 blh masuk dlm mesin basuh...tp apa yg pasti abah memang marah giler dgn sy...sbb lps 2 mesin basuh mama rosak.....uwaaaaaaa.......berhari-hari abah n mama duk membebel kt sy....hehehehehe

pas siap basuh baju,sy pn kuar ke kedai hp utk beli charger yg baru...melayang RM15 woooo....mahal gak ye...dulu dpt free je masa beli hp.....

ni baru sehari hubby xde....dh mcm2 hal jd kt umah.....slalunya keje basuh2 baju ni dia yg buat....sy hanya jemur n lipat....lg satu sy ni memang jenis careless sebenarnya.......kuang kuang kuang kuang....


harap2nya pas ni xde le benda2 yg pelik dn menghuru-harakn hidup sy ni terjadi ye.....

p/s : abg...smlm x dpt line phone....rindu bangat sama kamu!!!!!luv u much....

3 comments:

  1. alololo siannya kak
    kat sini kalau kalao careless org panggil Loqlaq..hehehhehe..

    ReplyDelete
  2. kak zieta..my daughter masukkan garpu tau..seb baik xrosak washing machine tu...haha.

    ReplyDelete
  3. maiza: loqlaq btl le akak ni kn..hahhaha


    nita:nasib baik x rosak ye washing machine nita 2.mak akak punya rosak...agknya berat sgt tukul 2 ko...kahkahkaha

    ReplyDelete